۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵

رئیس شورای شهر کرج انتقاد کرد؛

واگذاری بخشی از اراضی شمال غرب کرج به یک بانک!

واگذاری بخشی از اراضی شمال غرب کرج به یک بانک!

کرج - رئیس شورای شهر کرج نسبت به واگذاری بخشی از اراضی شمال غرب کرج به یک بانک انتقاد کرد و گفت: این اراضی برای توسعه فضای سبز در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع صبح یکشنبه در صد و چهل سومین جلسه شورای شهر در نطق پیش از دستور با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد کاهش اختیارات شوراها در قالب ارائه لوایح و برخی طرح‌ها بوده‌ایم که توسط دولت به مجلس ارائه‌شده است، گفت: این قبیل اقدامات بدون هماهنگی با شورا و شهرداری‌ها صورت گرفته است، هرچند مبنای قانونی دارند اما به نظر می‌رسد که در جهت همان کاهش اختیارات شورای اسلامی شهر و شهرداری است که تهدیدهای آن می‌تواند در آینده شامل حال شهر باشد.

وی بیان کرد: طی چند سال گذشته اختیار بررسی بندهای بالادست از شوراها گرفته شد، در این راستا شوراهای شهر مرجع تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها نیستند، در قانون شهرسازی این موضوع حذف شد و این کاهش اختیارات شهرداری‌ها بوده است.

رئیس شورای شهر کرج در بخش دیگری گفت: شهرداری کرج توسعه فضای سبز اراضی شمال غرب شهر را در دستور کار دارد برای این مهم مشاور گرفته و مطالعات در حال انجام است این در حالی است که متوجه شده‌ایم اداره کل راه و شهرسازی استان قصد دارد بخشی از این اراضی را به یک بانک واگذار کند.

زارع اشاره کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مقرر بود در هزار هکتار از اراضی شمال غرب شهر جنگل‌کاری انجام شود این مهم به‌منظور توسعه گردشگری انجام‌شده و هزینه‌های بسیاری برای شهرداری داشته است.

به گفته وی اقدامات موردنظر در آن اراضی پیش رفته و شهرداری کرج در پروژه‌های صد هکتاری در فواصل مختلف پروژه جنگل‌کاری را پیش برده است.

رئیس شورای شهر کرج بابیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی، استانداری، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان شهر در جریان اقدامات شهرداری بوده‌اند، گفت: همه از انجام این پروژه رضایت داشته‌اند اما می‌بینیم مشکلی بیرون از شهر کرج رخ‌داده و غرامت آن باید از اراضی حریم شهر پرداخت شود حریمی که شهرداری می‌تواند برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد.

زارع بابیان اینکه قاعدتاً این اراضی باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و یا در قالب یک طرح بالادست در این خصوص برنامه‌ریزی شود، تأکید کرد: مدارک لازم در این خصوص را جمع‌آوری‌شده که در اختیار شهردار قرار می‌گیرد انتظار داریم که استاندار نیز پیگیر این قضیه شود.

وی با این توضیح که انتظار داریم راه و شهرسازی از قبل هماهنگی ضمنی با مدیریت شهری را انجام دهد تا در جریان فعل‌وانفعالات که در حاشیه شهر صورت می‌گیرد باشیم، افزود: این مشکلی که پیش‌آمده نتیجه کاهش اختیارات شهرداری‌ها در حوزه شهرسازی است، گاهی پایتخت‌نشینان تصمیمی اتخاذ می‌کنند که تبعاتش متوجه مردم شهر دیگر می‌شود.

رئیس شورای شهر کرج ادامه گفت: شورا و شهرداری درخواست دارند که از سوی دولت در خصوص تغییر سطح اختیارات مدیریت‌های شهری تجدیدنظر صورت گیرد.

کد خبر 4620419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha